Vsekiden | 11.05.2016 06:45:00 | 155

Крис Корнел напука колоните на Античния театър (видео)

Сиатълският глас порази хиляди и върна слуха на феновете за качествена музикаСиатълският талант Крис Корнел напука колоните на Античния театър в Пловдив във вторник вечерта с гласа и китарите си. Вокалистът на бандите "Саундгардън" и "Одиослейв", покорили сърцата на милиони в последните десетилетия, доказа, че Аксел Роуз може само да му диша във врата, а покойният Принс да се гордее с него при изпълнението на всеки кавър на неговите парчета.  Корнел се появи на сцената точно в 21,00 часа, след като феновете бяха започнали да го чакат още в ранния следобед, дошли от всички краища не само на България, но и на цяла Югоизточна Европа. Преди да докаже, че покрива поне 4 октави без каквото и да е усилие, както и че на 51 години гласът му е непокътнат, той бе добре подгрят от космическия синхрон на ансамбъл "Тракия". Нежният рокер покори публиката още с откриващата "Before We Disappear" от последната му тава. Последваха куп закачки с хилядите вперени в него очи и жаднеещи за качествена музика уши. Освен че обяви как се е запознал с кмета на Пловдив Иван Тотев, както и че след 10 години чакане една от най-заклетите му фенки у нас най-накрая го е видяла на живо, Корнел не пропусна да похвали колко екстравагантно и в същото време на мястото си се чувства сред останки от Римската империя. А акустиката на одеона на Филипополис не просто представи гласа му в най-добрата възможна светлина, а и го накара да се отдаде видимо на комфорт.  При първите акорди на незабравимата "Nearly Forgot My Broken Heart" всички настръхнаха и единствено това, че концертът бе акустичен, не позволи на нито едно гърло в публиката да заглуши Крис или китарата му. А когато зазвуча "Fell On Black Days", виолончелото на виртуоза Брайън Гибсън плени дори онези, забравили магията на струните от прекомерното ползване на компютърни ефекти в музиката напоследък. Античният театър бе буквално погълнат от чистия звук. Дори за миг гласът на Корнел на потрепна и неочаквано за мнозина, той запази оригиналната, на места особено висока, тоналност на повечето си парчета. Дрезгавият елемент, каращ женските колена да се огъват, се разля в емблематичната "You Know My Name", а особено лиричната "I Am The Highway" докара някои и до сълзи, макар да не е от най-популярните в сетлиста му. Разбира се, неотлъчно в изпълненията и тази вечер, както и в предишните концерти от световното му турне, присъстваше "Josephine", посветена на доста по-младата съпруга на Корнел. Любопитната подробност е, че тя е от гръцки прозход и заради нея той стана православен християнин преди няколко години.   Синеокият секссимвол на рока не пропусна да вметне в представянето на парчетата си и темите за климатичните промени, трафика на хора и изпълни "Blow The Outside World" по повод чудовищния по размерите си пожар в канадската провинция Албърта. Дългочаканата от повечето "Black Hole Sun" зазвуча почти непосредствено след това, но изглежда е омръзнала и на самия изпълнител, защото "Hunger Strike" извади от гърлото му неподозирана енергия и отприщи тази на публиката далеч по-силно от вече комерсиализиралото се парче само няколко минути по-късно. "Like A Stone" бе заобичана дори по-мощно от българите след това. "Billie Jean" и "Nothing Compares 2 U" вдигнаха всички на крака и в памет на Принс, и в памет на Майкъл Джексън, но изпълнени с неповторимата метална жилка в гласа на Крис. Липсата на "Show Me How To Live" - една от най-философските песни, писани от него и екипа му като пилотен сингъл на първия албум на "Одиослейв" преди 12 години, бе вероятно единственото разочарование за меломаните снощи.  Макар бисовете в повечето му изминали вече концерти от турнето да радваха феновете с цели 5 изпълнения, а у нас те да бяха едва 3, закриването с "Higher Truth" и неспиращите аплодисменти, примесени с дъжда над Пловдив, можеше само да уверят разкошния Корнел, че е искан още и още на българската сцена. Разбира се, той не забрави да отбележи, че в родния му Сиатъл времето е такова всеки ден.  video:http://www.youtube.com/watch?v=725iONdAu9Q

Прочети цялата публикация