БНР | 25.05.2017 11:04:37 | 758

Студио за компютърни игри разработва проект за триизмерна визуализация на крепостта "Царевец”

Седем българи се заеха да отговорят на въпросите как е изглеждал Царевец в различните сезони по време на Второто българско царство, как е звучал камбанният звън в края на литургията, как са живели болярите.

Студио за компютърни игри във Велико Търново разработва проект за триизмерна визуализация на крепостта "Царевец” и търси финансиране за неговото завършване.

Крепостта "Царевец“ в старопрестолно Велико Търново е една от туристическите и историческите емблеми на България. Програмистът от Габрово Любомир Русев и 3D дизайнерът от Лясковец Марин Крънзов решават, че хълмът може да оживее като компютърна игра. С още петима сътрудници в областта на музиката, компютърната анимация и осветлението вече направиха демонстрационна реконструкция, която пренася зрителя в двора на царския дворец. Пилотната версия е разработена в зимен и летен, дневен и нощен вариант. Марин Крънзов обяснява, че към моделите на архитектурните паметници ще се добавят човешки изображения, както и звукови ефекти, а виртуалният турист да може  да се разходи в тази емблематична крепост, като получи пълно усещане за автентичността:

Така се получава пълна ревизия назад във времето, като ти се разхождаш сред сградите, покрай теб са хората от Средновековието - занаятчии, търговци, посланици, стражи. Ще можеш да посетиш и Тронната палата, където е българският цар, да усетиш автентичната обстановка на дворцовия комплекс и цялостното усещане за автентичност на Средновековен Царевец. Решихме да използваме съвременните игрови технологии, които са много напреднали, и да ги съчетаем с VR-технологиите, а именно това е виртуалната реалност.

В звуковия файл можете да чуете целия репортаж на Здравка Маслянкова.

Прочети цялата публикация