БНР | 11.10.2017 14:50:00 | 282

Разходка "зад кулисите" по време на преките кинопрожекции от Метрополитън


Започна 12-ят киносезон на Метрополитън, който ще ни предложи бляскава огърлица от великолепни оперни вечери, три от които с участието на голямата българска оперна звезда Соня Йончева. Цялата програма на сезон 2017/2018 вижте тук. А какво се случва "зад кулисите" по време на спектаклите?

Бях в Ню Йорк, за да направя репортажи за вестник Svenska dagbladet и за шведското списание „Опус“. Бях изумен каква голяма организация стои зад създаването на такъв спектакъл! В малко помещение под покрива на този голям оперен театър се събраха всички оператори и директорът на продукцията Гари Халворсън, който е много уважавана личност. В Метрополитън ми казваха: „Той е голяма работа!“ Мисля, че в салона бяха разположени 25 камери. И всички 25 оператори бяха дошли в малката стая, която приличаше на космически кораб. С голям екран, който следи изображенията на всички камери. И маестро Халворсън, който свободно чете партитури, мина партитурата такт по такт. Тук ще снима камера 1, камера 2, камера 7 и т.н. Мислех си, че ще бъде доста смущаващо присъствието на всички тези камери по време на представлението, но те бяха разположени много умно в залата...

Освен това има два големи буса – един за оборудването за прожекцията на спектакъла и още един за предаванията по време на антрактите. В тях обикновено се правят интервютата с изпълнителите и постановъчния екип. Дебора Войт, Рене Флеминг им задават въпроси: „Какво беше за теб това? А спомняш ли си как направихме заедно онова?“ Тези интервюта също се репетират много добре. И си има специален екип за тях. И знаете ли кой ръководи всичко това от началото до края, във всяка пряка прожекция? Самият директор на Метрополитън Питър Гелб. Аз бях наистина изумен! Успях да го видя в действие, както и да разговарям с него. Попитах го какво е финансовото измерение на всичко това. Дали преките прожекции биха могли да имат т.нар.канибалски ефект върху театъра, да погълнат неговата собствена публика, която отива в кината. Той ми отговори: „Да, би могло да има такъв ефект, но също така много туристи пристигат в Ню Йорк, за да видят театъра, в който са „били“ на преките прожекции по света. Репутацията на театъра нарасна много в резултат от това!“ И аз наистина срещнах много шведи в залата на Метрополитън. В Швеция преките прожекции са много популярни, много хора ги посещават! Има огромен интерес и често спектаклите се повтарят на запис – втори, трети, четвърти път, разказа шведският журналист Бо Льовендал пред микрофона на предаването за музикално-сценични изкуства и културен туризъм "Каста дива".


Прочети цялата публикация