БНР | 21.06.2018 13:20:17 | 176

„Макбет“ от киносезона на „Ковънт Гардън“


В прожекции от киносезона на Кралската опера в Лондон „Ковънт Гардън“ в кината „Арена“ в София, Пловдив, Варна, Стара Загора, Плевен и Смолян проследихме спектакъл на операта „Макбет“ от Верди с участието на оперната дива Анна Нетребко в ролята на Лейди Макбет. Желко Лукич беше Макбет, Илдебрандо Д’Арканджело – Банко, а в ролята на Макдъф гледахме съпруга на Нетребко Юсиф Ейвазов.

Отидох с голям интерес да гледам този спектакъл. И с малко свито сърце след „Евгений Онегин“ с Анна Нетребко от Метрополитън. Защото боли да гледаш свой идол в недобра форма. Но този път бях толкова приятно изненадана! Низините, към които Анна Нетребко се стреми, са се уплътнили със сочен тембър. А височините отново са технически овладени и блестящи! Тя беше истинска повелителка на спектакъла – отново и артистично, и вокално великолепна! Направи още по-завладяваща Лейди Макбет, отколкото в Метрополитън. От Желко Лукич също бях приятно изненадана. Докато в спектакъла на „Макбет“, който проследихме от киносезона на Метрополитън, той пееше малко грубо, тук си личеше майсторското ръководство на музикалния директор на „Ковънт Гардън“ Антонио Папано. В традиционните интервюта в антракта и маестро Папано, и Желко Лукич изтъкнаха, че Верди изрично изисква много голямо нюансиране до пианисимо в партията на Макбет и те наистина са го постигнали. Както и много по-силното въздействие на злодея при това! Ако нещо не ми достигаше този път, то това беше очакваното майсторско изпълнение на хора на „Ковънт Гардън“. Декорите бяха пестеливи, но ефектни. Всъщност мисля, че гениалната трагедия на Шекспир, претворена в обичаната опера на Верди, може да бъде поставена във всяка епоха и място, със или без декори и костюми, и пак да звучи актуално и разтърсващо. Както и Отело. Само трябва да бъде пресъздадена от великолепни певци и артисти! А ние гледахме точно такъв каст! Достойно завърши оперната програма в този киносезон на „Ковънт Гардън“! В следващите прожекции ще гледаме спектакли на Кралския балет – „Манон“ на 20, 23 и 24 юни и „Лебедово езеро“ на 18, 21 и 22 юли.


Прочети цялата публикация