Редовната консумация на алкохол води до оплешивяване
Изследователи от университета в Пусан, Южна Корея, установиха, че при хората, които редовно пият алкохол, вероятността да страдат от андрогенна алопеция е 1,4 пъти по-голяма, съобщи „Дейли мейл“.
Заболяването е най-разпространената форма на косопад, която засяга милиони мъже и жени по света. Предишни проучвания сочат, че състоянието се дължи предимно на генетични и хормонални фактори, припомня БТА.
Новото изследване доказва, че факторите, свързани с начина на живот, също могат да допринесат за това. „При хората, които консумират алкохол, вероятността да имат андрогенна алопеция е малко по-голяма в сравнение с тези, които не пият алкохол“, каза професор Юн Хак Ким, който ръководи проучването.
Резултатите от проучването сочат, че вероятността пиещите да бъдат диагностицирани с косопад е 1,4 пъти по-голяма, отколкото при непиещите. Въпреки че изследователите не са проучили причината за тази връзка, те смятат, че тя може да се дължи на ацеталдехида - страничен продукт на алкохола, причиняващ махмурлук.
„Една от хипотезите е, че ацеталдехидът може да повлияе на имунната среда на скалпа“, обясняват учените в изявление. „Този механизъм обаче остава спекулативен“. Изследователите се надяват, че получените резултати ще насърчат по-нататъшни проучвания на връзката между консумацията на алкохол и косопада.
„Надяваме се, че това проучване проправя пътя към усъвършенствани и персонализирани лечения за подобряване на здравето на косата“, добави професор Ким.
Въпреки че косопадът е нещо, за което много мъже се притесняват, той всъщност има няколко предимства. Проучванията показват, че оплешивяването при мъжете се възприема като незаплашителна форма на социална доминация. Плешивите мъже също така се смятат за по-социално зрели, интелигентни, образовани и честни в сравнение с мъжете, които имат гъста коса.
Прочети цялата публикация



Няма „безопасно“ количество: И едно питие на ден отваря вратата за 10 вида рак
Родени на 9 юни: Невероятният живот на братята-царе Фьодор III и Петър I, които променят Русия
Лошите навици вървят ръка за ръка: Алкохолът увеличава глада за вредни храни
Лимоновата вода може да намали риска от камъни в бъбреците с 87%
Любо Киров вече не крие любовта си: Обяви връзката си с актьора Боян Арсов по време на пътуване до Париж
Вкусни и изключително хранителни: Топ ползи за здравето от бананите
Не ги яжте! Топ 4 храни, които разрушават черния дроб и водят до цироза
Лекар посочи трите "здравословни" храни за закуска, които всъщност вредят и ускоряват стареенето
РЗИ – Стара Загора се включи във фестивала „Здравей, здраве!“ в Казанлък
И от „Прогресивна България“ поискаха отстраняването на управителя и подуправителя на НЗОК
Четири години по-късно: Серина Уилямс се завърна на корта с огромна победа (видео + снимки)
ФИФА и Иран с нови стъпки към безпроблемно участие на световното първенство
Благоевградчанинът Борислав Христов представя България на Международната олимпиада по химия в Узбекистан
Ариана Гранде оглави класацията на „Билборд“ за сингли
Предложиха санданчанина Г. Баханов и за новия състав на ЦИК
УЕФА обяви кога четирите български отбори ще научат съперниците си в Европа
Дензъл Дъмфрис поема към Реал Мадрид: Интер прибира 20 милиона евро
Бежанец от Африка опита да обезглави ирландец в Белфаст, избухнаха безредици (снимки/видео)