Cross.bg | 23.04.2024 17:12:00 | 56

The Observer&The Guardian определи “Съседите” за най-голямото откритие на 60-ото Биенале във Венеция


 "Най-голямото откритие беше малък павилион, на брега срещу Джудека, където артисти и историци са намерили начин да направят видима една скрита глава от миналото на България", това казва в статията си посветена на 60-ото Биенале във Венеция Лора Къминг/Laura Cumming, една от най-влиятелните арт критици, обявена за критик на годината на Press Awards 2024. Статията излиза само в the Observer & the Guardian само 2 дена след официалното откриване на българския павилион. Под заглавие за "Въоръжена охрана, репарации и животите на другите: Венецианското биенале 2024 -ревю"(Armed guards, reparations and the lives of others: Venice Biennale 2024 - review) арт редакторката, която беше сред първите посетили българският павилион в дните определени за предварително разглеждане, споделя своята интерпретация на Биеналето и дава препоръки за "задължителните" за посещение павилиони. Още в подзаглавието на текста Лора Къминг откроява България, като казва, че 60-ото издание на Биеналето има по-малко блясък, повече тържественост и загриженост, с откровени творби от Нигерия, България и глобалния юг, отговарящи на провокативното подзаглавие на фестивала "Чужденци навсякъде". Тя коментира въоръжената охрана пред затворения израелски павилион, като казва: "Шегата е в безсилието на жеста

Прочети цялата публикация