От джаза в Мали до историята на Ирак през обектива на МЕNARt
Тази година фестивалът Sofia MENAR предлага специална селекция с филми посветени на изкуството озаглавена MENARt (MENAR+Art). Режисьорът Маркус Шмид лично ще представи филма си „Мали 70" на 25 януари в Дома на киното, а след прожекцията ще застане на DJ пулта в Cush Bar и заедно с Цветан Цветанов от „Аларма Пънк Джаз" ще зарадват зрителите със специален сет от африкански ритми. „Мали 70" следва група берлински музиканти, които намират стари грамофонни плочи с изпълнения на африкански джаз формации от 70-те години. Те решават да заминат за Мали, където да издирят героите от виниловите съкровища. Там откриват безценен архив от времената, когато музикалната сцена е била във възход преди режимът тотално да я заличи. В опити да съживят това богатство, немците започват да работят заедно с някогашните величия в студиото на Салиф Кейта в Бамако. Сред другите акценти в селекцията е „Невидимата красота на Ирак" за най-известния иракски фотограф Латиф Ал-Ани, често сравняван с „Окото на Истанбул" Ара Гюлер. „Образи, а не думи" е неговото мото. Обича да снима в черно и бяло, но да изразява колорит. Роден е в Багдад, но снима из цялата страна, от шахове в дворци и хубави жени до строители по покривите. Пътува много по света, за да показва невидимата красота на родината. Свидетел е на три епохи в Ирак и снимките му са живият архив
Прочети цялата публикация