Черното кафе намалява риска от преждевременна смърт с до 17%, сочи ново проучване

Кафето е една от най-популярните напитки в света, а множество изследвания са показали ползите му за здравето. Ново проучване установява, че начинът, по който се пие кафе, е от ключово значение за неговите защитни ефекти. Учени от Университета Тафтс в САЩ и болницата Brigham and Women’s анализирали данните на над 46 000 американци на възраст над 20 години в период между 1999 и 2018 г. Те открили, че пиенето на 2-3 чаши черно кафе дневно (или с много малко добавени захар и мазнини) е свързано с намален риск от преждевременна смърт с до 17% в сравнение с хората, които не пият кафе. Дори една чаша кафе на ден намалява риска с около 16%. Декофеинираното кафе обаче не показва същия ефект, което сочи, че именно кофеинът играе важна роля. Изследователите уточняват, че добавянето на повече от 2,5 грама захар или повече от 1 грам наситени мазнини на чаша (еквивалент на около 5 супени лъжици мляко или 1 супена лъжица сметана) може да отмени благоприятния ефект. Според проф. Фанг...
Прочети цялата публикация



Военната помощ за Украйна намалява в дългосрочен план
5 навика, които удължават живота на обзавеждането у дома
Колко дълго трае перфектната разходка на кучето?
Учени откриха неочаквано преструктуриране на мозъка при средна възраст
Милионите на подземния свят: Какво наследство оставиха убитите босове на прехода и къде са децата им днес
Поколението Z замени алкохола с чай
Проучване: Финансовите проблеми ускоряват стареенето на мозъка
Хляб и зрелища! Новият премиер намалява местните данъци за пъбове, клубове и концертни зали
Жените си мислят, че остаряват значително по-късно от мъжете
По-малко случаи на туберкулоза: Естония променя подхода към ваксинацията
Трагичен инцидент край Пловдив: Млад мъж загина при опит да изтеглят джипа му, пропаднал в канавка
''Чух, че олигархията била елиминирана и се сетих как Цецка Цачева каза от Китай, че правосъдната реформа е приключила!''
Започнаха снимките на новата българска комедия „Лейди Гергана“ по книгите на Цветелина Цветкова (ВИДЕО)
Каталин Иту попадна в групата на ЦСКА за мача с Ботев Враца
Брус Уилис присъства на сватбата на дъщеря си Талула
Мост над свлачището ще възстанови пътя Смолян - Пампорово
Мадона избра тишината на Метеора за своя 68-и рожден ден