Какаова напитка с флаваноли връща младежката памет при по-възрастни хора, сочи проучване

Ново изследване на Медицинския център към Колумбийския университет показва, че ежедневната консумация на напитка с какаови флаваноли може да обърне възрастовата загуба на памет при здрави по-възрастни хора. Проучването се фокусира върху зъбчатата извивка – ключов подрегион на хипокампуса, отговорен за паметта, който обикновено отслабва с възрастта. В рандомизирано клинично изпитване участници на възраст между 50 и 69 години, които консумирали напитка с високо съдържание на флаваноли в продължение на три месеца, показали подобрена активност в тази част на мозъка и значителен напредък в паметовите тестове. Някои дори демонстрирали способности, сравними с тези на хора, по-млади с десетилетия. Специално формулираната какаова напитка запазва естествените флаваноли, които обикновено се губят при стандартната обработка на шоколада, което я прави особено ефективна. Въпреки че флаваноли се съдържат и в чай, плодове и зеленчуци, не всички източници осигуряват същите ползи за мозъка....
Прочети цялата публикация



Кой колко пари изкарва в Германия и за какво ги харчи?
Жените си мислят, че остаряват значително по-късно от мъжете
Трусът в турската опозиция, който заплашва Реджеп Ердоган
Русия в капана на "безсмъртния" режим на Путин
Жертвите от труса в Колумбия станаха 265
Нов етап в развитието на Казахстан - първи избори за Курултай
Китай се превърна в най-безопасното място на планетата
Александър Сано се похвали с 93-годишния си дядо: Бохем - пие ракийка и винце, пушил е 50 години
Полицейски служители от РУ – Нови пазар продължават да провеждат превантивни мероприятия с хората от третата възраст и ги информират как да се предпазят от различни престъпления
Ценовият шок от конфликта в Близкия изток засяга по-бедните домакинства в Германия
Тотнъм договори личните условия с Коди Гакпо
Потвърдиха смъртта на Роберт Шагеев след взрива в Севастопол
По-бързо от светлината? Вълнов феномен обърка физиката
Папа Лъв XIV призова за край на насилието срещу палестинците на Западния бряг
Израел нанесе нови удари по Ливан преди края на примирието с Иран
Проституция, трафик и изнудване: Съдът остави в ареста трима за участие в престъпна група, действала в Новачене
Европейската комисия търси мнения относно новата стратегия на ЕС за правата на жертвите
Лийдс се подсилва с швейцарски национал