Дългата ежедневна разходка е по-полезна за сърцето от няколко кратки разходки

Много хора се стремят да направят 10 000 крачки дневно Една по-дълга разходка на ден е по-полезна за сърцето от няколко кратки, особено за хора, които не тренират много, сочи ново проучване, публикувано в Annals of Internal Medicine, съобщи Би Би Си. Ходенето без спиране поне за 15 минути на ден е идеално, смятат учените. Това са около 1500 последователни крачки, което благоприятства работата на сърцето. Много хора се стремят да направят 10 000 крачки дневно, но тази здравословна цел се е популяризирала благодарение на реклама за японски крачкомер, а не на научни доказателства. Изследователите подчертават, че повече стъпки, направени по време на непрекъснато ходене, имат по-голям ефект върху здравето. Проучването е фокусирано върху 33 560 пълнолетни британци на възраст между 40 и 79 години, които ходят по-малко от 8 000 крачки на ден. Те са били разделени на групи според дължината на разходките им, измервана с крачкомер в рамките на седмица. Учените от Университета в Сидни и Universidad Europea в Испания са проследили здравето им в продължение на 8 години. При хората, които са правили по-дълги разходки, рискът от сърдечни проблеми е бил по-нисък в сравнение с тези, които са се разхождали по-кратко. Дори при най-малко активните - тези, които са правили около 5000 крачки на ден - по-дългите непрекъснати разходки са имали значителен ефект. При тях рискът от сърдечно заболяване и смърт е намалял съществено
Прочети цялата публикация



5 малко известни морски градчета в Европа за бюджетна почивка
Колко дълго трае перфектната разходка на кучето?
От Дейвид Бекъм до От Кейти Пери и Дженифър Анистън - звездите, които замениха луксозните имоти с красиви яхти
Селена Гомес отпразнува 34-ия си рожден ден в топ форма на яхта в Италия (СНИМКИ)
Тома Спространов празнува 85-и рожден ден
Ивка Бейбе влиза в новия сезон на "Ергенът: Любов в рая" (ВИДЕО)
Тъга, бягство и опиум: Трагичната съдба на кралица Мария – първата господарка на двореца в Балчик
Затварянето на пристанищата в Одеса може да бъде мрачен поврат във войната
Южна Корея отказа ПВО на Киев; ВСУ готви Чернобил за бой
Риба тон - вкусен съюзник за сърцето, мозъка и добрата форма
Ники Захариев получи специална награда за приноса си към съхранението и представянето на българската песен в България и Европа
Зварц удари греда срещу Ботев Враца (видео)
ГАЛЕРИЯ: Арсенал триумфира с трофея Къмюнити Шийлд
Поразени кораби в Одеса, цивилни жертви в Херсон и Белгород
Съдът остави тримата от бандата в Новачене в ареста (снимки)
Засилено полицейско присъствие на "Тракия" и "Струма" в края на почивните дни
Арсенал разгроми Манчестър Сити и спечели „Къмюнити Шийлд“
Роналдо намекна за край на футболната си кариера
Мръсотия в Синеморец: Доброволец събра 320 литра боклук от Велека