Кафе и чай с кофеин могат да помогнат за запазване на мозъчната функция, сочи проучване

Пиенето на няколко чаши кафе или чай с кофеин всеки ден може в известна степен да помогне за поддържане на мозъчната активност и да намали риска от деменция, съобщиха изследователи, предаде Ройтерс. Проучване, базирано на въпросници, попълнени от 132 000 възрастни в САЩ в продължение на четири десетилетия, показва, че хората с най-висок дневен прием на кафе с кофеин имат с 18% по-нисък риск от развитие на деменция в сравнение с тези с най-нисък прием. Резултатите, публикувани в списание JAMA , показват също, че хората с най-висок прием съобщават...
Прочети цялата публикация



Жените си мислят, че остаряват значително по-късно от мъжете
Трусът в турската опозиция, който заплашва Реджеп Ердоган
През 1958 г. САЩ планират ядрен взрив на Луната: ето защо
Проучване: За мъжете над 50 г. възбудата е по-важна от ерекцията
Проучване в Украйна: Зеленски губи катастрофално президентски избори, ако се проведат днес
Сърбия пред спиране на корабоплаването по Дунав до дни
Как климатикът влияе на здравето?
Изненадващо откритие: Микропластмасата в океаните има „памет”
Кафе всеки ден? Полезно е в умерени количества
От Ормуз до Магреб: геополитическият обхват на кризата в Персийския залив
Адвокатът на Селена Гомес отвърна на обвиненията в измама
Разкриха състоянието на позабравен герой на Реал Мадрид
Мартин Йодегор унижи Джналуиджи Донарума - 3:0 за Арсенал
Нов медал за Стилияна Николова: Грацията ни е световна вицешампионка на лента
Прогноза за седмицата: Студен фронт носи бури с градушки, последвани от нова гореща вълна
Румъния намали акциза върху дизеловото гориво
Русия удари най-големия стоманодобивен завод в Украйна
„Невероятно емоционално е“: Ариана Гранде разплака Лондон с финалните си концерти
Военен хеликоптер с лебедка спаси турист от един от най-труднодостъпните райони на Рила