Марян Йованоски и Йоана Железчева в „Набуко“ на бургаска сцена
Предизвикателството е огромно, защото това е една от оперите, които Верди създава за драматични и тъмни гласове . Специално за сопрана той обикновено пише в две октави, което всъщност е един много голям обем. Това изисква фина настройка и специален вид глас, отбелязва Йоана Железчева в ролята на Абигаиле.
Дебютът на Марян Йованоски в операта Набуко е през 2010 година в Германия. В ролята на жреца Захария гостува Димитър Станчев, един от почетните солисти на Софийската опера.
Преди седмица изпълнявах „Тоска“ в Скопие , но сега са други характерът, диапазонът, друга е интерпретацията. Различно е пеенето във Верди и Пучини. Самата роля в Набуко е построена с една терца по-високо. Има ги и лиричните места, където гласът трябва да звучи с мекота, да има една кантилена, вибрато , добавя Йованоски.
Изкуството ни е много трудно. Един певец никога не може да каже , че владее всичко, че знае и може всичко или е върхът. Преди да те поканят някъде казваш искам хонорар, но като свърши спектакъла не мислиш за финансовата страна, осъзнаваш, че аплаузът ти е единствената награда, посочва Йованоски, който е сред учениците на Никола Гюзелев.
Как се работи в оперите в Бургас, в Астана, може да чуете в звуковия файл:
Прочети цялата публикация