БНР | 13.02.2018 15:35:53 | 55

„Симон Боканегра“ се завърна на сцената на Миланската Скала


Февруарският афиш на Миланската Скала отбеляза завръщането на операта “Симон Боканегра” на Джузепе Верди. Обичаното от любителите на оперното изкуство заглавие се осъществява на сцената на Ла Скала в копродукция с Берлинската Щатсопер, в годината, в която се навършва един век oт смъртта на либретистa на творбатаАриго Бойто.

След спектаклите на „Симон Боканегра“през 2016 г. и последвалото турне на Миланската Скала в Балшой театър, на миланска сцена се завърна маестро МюнгВун Чунг. Дебютирал на същата сцена през 1989 г., южнокорейският почетен диригент на Филхармонията в Токио и носител на наградата “Абиати” за 2014 г. ни очарова със своето перфектно дирижиране. Федерико Тиеци и Пиер Паоло Бислери ни впечатлиха с режисурата и сценографията на операта. Тъмни цветове, неочаквано чувство на клаустрофобия, песимизъм и огромно огледало, в което на финала на операта се оглеждат гостите на Ла Скала. Одобрение получиха и костюмите- избор на Джована Буци.

В ролята на Симон Боканегра имахме удоволствието да видим един великолепен Лео Нучи. Следбрилянтноучастиев “Набуко” през 2017 г., 40 годиниследдебютанаиталианскиябаритонвЛаСкалавролятанаФигаро, Нучинипокорисъссиланагласа, артистичностипрецизноствизпълнението. С вълнение проследих поредната блестяща изява на българския талант Красимира Стоянова, която беше Амелия. След великолепни изяви през 2016 г. със “Симон Боканегра” и през 2017 г. с “Дон Карлос”, силното й сценично присъствие и ясна дикция не останаха незабелязани от присъстващите в залата на миланския театър. Известен с вердиевия си репертоар, с дебют в Ла Скала през 2013 г. с “Набуко” и последвали силни участия с “Жана Д’Арк” и “Симон Боканегра” в сезон 2015/2016 г.,басът Дмитрий Белоселский ни въодушеви в ролята на Якопо Фиеско. След блестящи изяви в Берлин, Мадрид и Барселона, добре познатият на публиката италиански тенор Фабио Сартори получи заслужени аплодисменти за своето изпълнение  в ролята на Габриеле Адорно. Висока оценка за баритона от Словакия Далибор Йенис, който ни очарова със своя Паоло Албиани.

След световната премиера и неочаквания първоначален неуспех на операта през 1857 г. именно на сцената на Миланската Скала, маестро Верди споделя: “Мислех, че съм направил нещо възможно, но изглежда, че съм се излъгал, ще видим в бъдеще кой е сгрешил”. Но композиторът не греши!Операта трайно влиза в сърцата на миланската публика през декември 1971 г. с историческия състав диригент Клаудио Аббадо, режисьор Джорджо Стрелер и световните оперни таланти Каппучили, Мирела Френи, Джани Раймонди и незабравимия Николай Гяуров. 


Прочети цялата публикация