Изрязали критики към Тръмп от речта на Робърт де Ниро на наградите "Готам"
Актьорът Робърт де Ниро се оплака, че речта, която е подготвил за церемонията на годишните награди за независимо кино „Готам“, е била редактирана без да бъде предупреден. От речта му били премахнати критични реплики за бившия президент на САЩ Доналд Тръмп, предава epicenter.bg.
Първоначално актьорът изглеждаше объркан, докато четеше от аутокю на сцената на наградите в Ню Йорк. След това кино звездата се обърна към публиката и заяви: "Началото на речта ми беше редактирано, изрязано. Не знаех за това."
След неуспешен опит да превърти текста, той потърси оригинала на речта в телефона си и прочете своята недокосната версия.
Актьорът, който е известен с пламенната си реторика срещу Тръмп, след това разшири темата върху „постистинското общество“ в Америка, и упрекна Холивуд - по-специално Джон Уейн, за злепоставянето на индианците в по-ранните американски филми.
Робърт де Ниро е един от продуцентите на „Убийците на цветната луна“ на Мартин Скорсезе - епичен разказ за племето Осейдж в щата Оклахома, чийто членове мистериозно умират.
„Бившият президент ни излъга повече от 30 000 пъти по време на четирите си години на поста и продължава да поддържа темпото с настоящата си кампания за отмъщение. С всичките си лъжи той не може да скрие душата си. Той напада слабите, унищожава даровете на природата и показва неуважението си, например, като използва Покахонтас като обида“, коментира Де Ниро.
Актьорът не си спести и критиките към компанията „Епъл“, която е продуцент на „Убийците на цветната луна“, за това, че е променила речта му.
„Затова ще кажа тези неща на „Епъл“ и ще им благодаря. „Готам“. Бла-бла-бла-бла... Но всъщност изобщо не ми се иска да им благодаря за това, което са сторили. Как смеят да го направят?“, възмути се де Ниро.
Наградите ГотамСъбитието в Ню Йорк все пак беше голяма вечер за „Убийците на цветната луна“ на Мартин Скорсезе, въпреки че режисьорът изненадващо не се появи на церемонията. Лили Гладстон, която партнира във филма на Леонардо ди Каприо, спечели наградата за най-добра главна роля - макар и за друго филмово участие. Тя беше отличена за ролята си във филма „Непознатата страна“, в който играе ролята на жена, тръгнала на пътешествие из Средния Запад.
Наградата за най-добър международен филм спечели съдебната драма на Жустин Трие „Анатомия на едно падение“, който по-рано бе отличен и със „Златна палма“. Филмът на Трие спечели и наградата за най-добър сценарий.
Тази година регламентът на наградите „Готам“ премахна ограничението за бюджет до 35 млн. долара за номинираните, но много високобюджетни филми все пак предпочетоха да не се представят. Продължилата с месеци стачка на Гилдията на актьорите означава, че сезонът на наградите започна по-бавно, но един от първите въпроси е дали нещо може да съперничи на диаметрално противоположните летни сензации „Барби“ и „Опенхаймер“.
Грета Геруиг и Марго Роби от „Барби“ бяха сред носителите на многобройни почетни награди на церемонията за "Готам".
За най-добра поддържаща роля беше отличен Чарлз Мелтън от филма на Тод Хайнс „Май, декември“ (May December). Той играе млад баща, който започва връзката със съпругата си (Джулиан Мур), докато е непълнолетен.
Ей Ви Рокуел, чийто дебют - „Хиляда и един“ спечели голямата награда на журито на "Сънданс", грабна приза за режисьорски пробив. Тя отбеляза, че всички нейни номинирани колеги са жени. „Борбата е само да стигнеш дотук“, коментира тя.
За най-добър документален филм бе отличен тунизийският филм „Четири дъщери“ на Каутер Бен Хания - истинска история за тунизийка с две дъщери, която се радикализира. Филмът разказва за тяхното изчезване.
В телевизионните категории сериалът Beef на „Нетфликс“ със Стивън Ян и Али Уонг в ролята на двойка, влязла във вражда след проява на агресия на пътя, спечели както за пробив при сериал под 40 минути, така и за изпълнението на Уонг.
Изобилните почетни награди гарантираха, че на церемонията по връчването на „Готам“ ще се появят звезди. Такива бяха връчени на Брадли Купър, режисьор, звезда и съсценарист на „Маестро“, Бен Афлек, режисьор и съавтор на „Въздушния“ (приза от негово име получи сценаристът Алекс Конвъри) и Майкъл Ман, режисьор на „Ферари“.
Прочети цялата публикация