Министър Ефремова: Майчинството през втората година ще се увеличи от 398 на 450 евро, минималната работна заплата ще достигне 660 евро

Майчинството през втората година ще се увеличи от 398 на 450 евро, минималната работна заплата ще достигне 660 евро, а коледните добавки за най-уязвимите ще останат 50 евро. Това са част от социалните мерки, заложени в проектобюджета за 2027 г., които представи министърът на труда и социалната политика Наталия Ефремова в предаването „Защо?" по бТВ. Тя отхвърли критиките на опозицията, че предложеният бюджет ще доведе до допълнително обедняване на българите. „В сферата на социалните разходи имаме над 300 млн. евро повече, които са предвидени в бюджета, а отделно от това имаме увеличение в общественото осигуряване на всички осигурителни плащания", заяви Ефремова. Основната цел на правителството е да запази покупателната способност на хората в условията на висока инфлация. Една от основните промени в бюджета е увеличаването на обезщетението за отглеждане на дете през втората година. То ще нарасне от 398 на 450 евро месечно. Предвижда се и по-високо обезщетение за майките, които решат да се върнат на работа преди детето им да навърши две години. В момента те получават 50% от обезщетението, а според предложените промени този дял ще стане 75%. „Това е промяната в този сегмент - обезщетението за майчинство. Ще ги направи малко по-спокойни", коментира социалният министър
Прочети цялата публикация



Ефремова: Пенсионерите ще живеят по-добре през 2027 г.
Министър Ефремова: Предвижда се реформи в ТЕЛК и законодателството за подкрепа на хората с увреждания
Окончателното решение за размера на минималната работна заплата предстои да бъде взето през следващите две седмици, каза социалният министър
НА ЖИВО: Кабинетът представя Бюджет 2027
Социалният министър допусна повишаване на бюджетните заплати с повече от 5%
Социалното недоволство подпали градовете на Европа
Минималната заплата става 660 евро от 1 януари
Правителството предлага 660 евро минималната работна заплата от 1 януари 2027 година
Правителството предлага минималната заплата да стане 660 евро от 1 януари 2027 г.
Минималната заплата мина на Тристранката, КТ "Подрепа" – против
Челен удар между камион и кола на пътя София – Варна, автобус блъсна автомобил отзад
Министър Ефремова: Майчинството през втората година ще се увеличи от 398 на 450 евро, минималната работна заплата ще достигне 660 евро
ЦСКА оглави Първа лига, но Левски има по-големи шансове да стане шампион
Масло 65% или 82%: кое за какво е подходящо
Младеж от село Черни връх се заби в дърво с колата си, със спътника му се оказаха големи късметлии
14 загинали при пожар в сграда в Китай, десетки са ранени