Сладките напитки в детството повишават риска от високо кръвно налягане

Ново дългосрочно изследване, публикувано в издание на Американската сърдечна асоциация, установява връзка между консумацията на сладки напитки в детството и повишения риск от високо кръвно налягане в зряла възраст. Изследването е ръководено от учени от Университета в Торонто в сътрудничество с Harvard T.H. Chan School of Public Health и е проследило повече от 25 000 млади хора в Съединените щати в продължение на до 25 години. Резултатите показват, че хората, консумирали две или повече порции сладки напитки дневно, имат 52% по-висок риск от развитие на високо кръвно налягане в сравнение с тези, които са ги консумирали по-малко от три пъти седмично. Всяка ежедневна порция газирана напитка е свързана с 23% по-висок риск, а спортните напитки показват още по-голямо повишение. Дори плодовият сок не е напълно безобиден - консумацията на поне порция и половина дневно е свързана с 35% по-висок риск. За разлика от подсладените напитки, целите плодове изглежда предпазват сърдечното здраве. Според статистическите модели замяната на една сладка напитка дневно с порция цели плодове може да намали риска от високо кръвно налягане с около 22%. Изследователите смятат, че фибрите в целите плодове забавят усвояването на захарта, което обяснява защо плодовете са по-здравословен избор от плодовия сок. Авторите на изследването подчертават, че то е наблюдателно и не може да докаже причинно-следствена връзка. Необходими са допълнителни изследвания за потвърждаване на резултатите
Прочети цялата публикация



Натоварен уикенд за планинските спасители: Четири инцидента при Седемте рилски езера само за два дни
Когато той не свършва: Благодат или проблем в секса
Чушките - вкусното лятно богатство, което пази сърцето и подсилва имунитета
Още две бъбречни заболявания стават част от Националната здравноосигурителна каса (НЗОК)
Израелски удар уби 7 души в Ливан, нови атаки в Ормуз
Глобално затопляне! Горещите вълни във Франция може да струват до 15 млрд. евро
Световната метеорологична организация: Глобалните температури все още не са достигнали своя пик
РБ Лайпциг превърна формулата за таланти в индустрия за стотици милиони
Биографична книга разкрива как Одри Хепбърн е поддържала безупречната си фигура
Жълт код за опасни жеги в цялата страна в сряда
Огромен камък затисна турист в Рила навръх Голяма Богородица, спасиха го с военен хеликоптер
Удари го където го боли: Най-големият склад на Wildberries в Русия e пепелище, в Украйна спряха заводи
Военният командир на САЩ приключи 10-дневна обиколка в Близкия изток
Съветите на експертите: Как да пием кафето си, без да увреждаме бъбреците?
Неповторима! Световна титла за Стилияна Николова
Ураганът „Лала“ удари Хавай: един загинал и над 124 000 без ток
Проблеми с психичното здраве и провизиите: Шефът на СЕНТКОМ инспектира "Ейбрахам Линкълн"
НАП разкри над 250 нарушения на търговци във Варненска област
Повечето зеленчуци и плодове поевтиняват на борсите през седмицата